torsdag den 29. december 2011

Godt Nytår..


76 kommentarer:

  1. he he, og et rigtigt godt nytår til dig også !

    Håber at vi kan ses i januar eller februar måske ?, det ville være rart at få sat ansigt på dig, måske her i mit atelje i Sydhavnen ?

    SvarSlet
  2. Promise.. jeg dukker op og viser mit grimme fjæs.
    Det vil ske. Jeg er i en brydningstid og 2012 vil forhåbentligt få løftet mig videre i dette liv. Har sgu' ikke tænkt at forlade det ..hehe
    Det er en laang kedelig historie, som jeg gerne giver dig.
    Bare ikke på blog.

    SvarSlet
  3. Det er bare en aftale, når det passer dig og os, see you ;-)

    SvarSlet
  4. Godt Nytår, så'n 2 "blog'hoder"... 'hæhæhæ'

    Glæder mig til at se resultatet når den gode maler har overtalt blogejeren til at stå model... 'smiler smørret'

    SvarSlet
  5. Off topic - hvis man vil gøre inaktivere kravet til kommentatorerne om at skulle indtaste en kode hver gang så er det "design>indstillinger>kommentarer>vis ordbekræftelse for kommentarer ja/nej... ;-)

    SvarSlet
  6. Og et godt nytår til hr And, rap rap ;-))

    hmm, ingen mandlige modeller i mit studie, det rækker så fint med de kvindelige former ;-)

    SvarSlet
  7. Æv ... heller ikke med min nye Sorte BH ... ??
    Ka' da lige barbere brysterne først
    :-))
    hehe..

    Hr. And - Jeg har ledt efter den indstilling og kan GudDøderMig ej finde den - skal nok gå grundigere til værks efter nytår.

    SvarSlet
  8. #.arnold.o - 29122011.1419
    Når du er på din blog så klik på 'design' - nyt billede klik 'indstillinger' - nyt billede klik 'kommentarer' - nyt billede surf ned til 'vis ordbekræftelse for kommentarer' - der sætter du et flueben i nej'boksen - så opdater og voila så er den kringlet... ;-)

    SvarSlet
  9. Du har da slået den fra nu... 'smiler'

    SvarSlet
  10. Hr. SjæfAnd
    Det viser sig at Bloggens nye grænseflade bare ikke har den indstilling..
    Og det er sgu' da kikset ..
    Prøv den nye model!!
    Nej tak - Sgu da ikke før I er færdige med at udvikle den
    :-)) 'Smiler anstrengt - med blottede tænder mod Bloggen

    Tak for din kommentar Hr. And
    Du fik aktiveret mig i problem SolverMode
    'Smiler venligt og sender en venlig tanke mod jyder i almindelighed og JydeÆnder i særdeleshed'
    :-)))

    SvarSlet
  11. Måske en opfordring til Zen, som jo er center-kontakt-person for husvilde TV2 bloghoveder.
    :-)
    Man burde måske opfordre til at bruge den gamle grænseflade hvis dette ikke er det eneste problem med den nye..?

    SvarSlet
  12. #.arnold.o - 29122011.1509
    Den gode maler skal bare la' skægget stå, så si'r vi alle "E-zen eller kaos"... 'hahaha'

    #.arnold.o - 29122011.1505
    Jeg har en måske lidt pagmatisk holdning til nogle ting herunder teknik dvs jeg er faktisk jamrende ligeglad med hvordan og hvorfor det virker - bare det gør som jeg vil ha' det til at gøre - og det lykkes sgu meget godt meget langt hen ad vejen... 'hahahaha'

    bare jeg også kunne få det transformeret om på andre områder også - så noget eller nogen gjorde som jeg gerne ville 'hahahaha' - næh det vidste er jo bare fis - for så'n ønsker jeg det jo ikke når det kommer til stykket... 'smiler smørret'

    SvarSlet
  13. #Andrik
    Du har da bare den helt rigtige holdning til teknik.
    Teknik er til for mennesker og da ikke omvendt.

    Hehe.. Næhh.. At få mennesker pejlet i en retning er jo noget mere kompliceret - heldigvis. Indtil videre er der jo stor forskel på maskiner og mennesker.


    I dette tilfælde lod jeg mig forblinde af det ellers professionelle feel and look af Bloggen - set i forhold til den noget mere primitive TV2 blog. Forventede da at alle funktioner var overført fra gammel til ny, og det var da naivt - burde have været klogere. :-)


    #Erasmine
    Ja, for pokker !!
    Tak for tippet - jeg må strax ud og finde nogle kraftige briller.
    Rigtig godt Nytår til dig også.
    :-)

    SvarSlet
  14. #.arnold.o - 29122011.1630
    Der er rigtig mange ting der er til for os menneskers skyld og ikke omvendt - teknik, politikere, forfattere, digtere, musikere, malere og jeg kunne blive ved... 'hahaha'

    SvarSlet
  15. he he, jeg ser at de herrer har moret sig højlydt og godt her, og det kan jeg egentligt godt forstå ;-))

    SvarSlet
  16. # And
    Hehe .. ja, det er da rigtigt.

    Når man nu bevæger sig fra over i menneske domænet så tror
    jeg dog at de bedste af de kreative dybest set ikke har den den omvendte betragtning, mens de værste af de ikke-kreative i den grad har den.
    Desværre kunne man (pt.) have den mistanke at den bedste del af de ikke-kreative ikke kan sige sig fri for at have en del af den betragtning, med ganske få undtagelser.
    Endnu værre er det at de ikke-kreative bevæger sig over i de kreatives rækker og bliver alt for kreative.
    Hvis man endelig skal være kreativ i deres position, kræver det mod, vid, intellekt, indsigt, lederevner, menneskekundskab og enorm meget tålmodighed og nævn mig en nulevende dansk politiker med disse evner?

    SvarSlet
  17. Godaften Zen ..
    Ja, jeg er ved at finde BlogÅnden, og det er altid inspirerende at SjæfAnden og MalerMesteren er på banen.
    :-)
    Sidder netop og tænker på folk som dig... Som en kreativ sjæl uden bagtanker.

    SvarSlet
  18. tak for tilliden Arnold ;-), men jeg har såmænd også bagtanker eller tanker når jeg maler mine billeder, ellers tror jeg at de blev kedelige. Måske passer mine bagtanker bare med dine ;-))

    SvarSlet
  19. For en kunstner med bagtanker er kunst mere penge end følelser.
    At man kan leve af at udtrykke sine følelser tæller ikke som bagtanker, men som det optimale for en kunstner.
    :-)

    SvarSlet
  20. okay så ;-), for det er sgu ikke for at sælge jeg maler, også selvom det er dejligt når det lykkes, men glæden ved at male et billede med et indhold jeg kan stå inde for, er toppen når det lykkes ;-)

    SvarSlet
  21. For fanden Zen.
    Det lyser sgu' da ud af dig.
    Kan du se Per Arnoldi stå inde på Rådderen og Occupi'e noget som helst ?
    Hehe.. kender ham ikke men han virker ikke som den type.

    SvarSlet
  22. Ha ha, Arnoldi har vist nok med at occipye sig selv og banken ;-))

    SvarSlet
  23. Også lige på en studs, Fru Christoph..
    :-))

    SvarSlet
  24. #.arnold.o - 29122011.2148
    Kommer til at tænke på en lille historie om en gang for mange år siden som salgsleder for en virksomhedens afdelinger havde en 'disput' med firmaets økonomichef - der var et 'redskab' - læs forretningsgang der ikke virkede i praksis overhovedet - stillede et forslag til ham under 4 øjne til ham (så havde han muligheden for præsentere den som sin egen) men han blev på tværs og der udspandt sig med sarkasme fra starten - "Det kan overhovedet ikke lade sig gøre og det ville du vide hvis du havde forstand på det" - "Typisk revisorer de bruger kun den ene halvdel af hjernen" - "Nu skal du ikke være fræk der er revisorer der bruger begge hjerne halvdele" - "Sikkert men de sidder vel i spjældet alle sammen"... ;-)

    Så henvendte han sig til direktøren der intet havde hørt og økonomichefen forklarede ham at han havde været nødt til at afvise et tåbeligt forslag fra ham NK og denne var så blevet grov - så blev direktøren nysgerrig og ville høre forslaget - hans kommentar var at det gjorde vi bare asap - og den med hjernehalvdelene forklarede meget for ham når han læste om revisorer i aviserne... ;-)

    - en ikke-kreativ i de kreatives rækker... 'hahaha'

    Men vi var hurtig gode venner igen og han var træt af at han ikke lod som det var hans ide... ;-)

    SvarSlet
  25. Hehe.. Det er også en svær kamel at sluge for en øko-chef. Han er jo pr. definition den klogeste. Din kreativitet lader sig næppe skjule og det ville ikke undre mig om du skamløst, breder den den ind over dine ikke-kreative aktiviteter.
    :-))

    SvarSlet
  26. #.arnold.o - 29122011.2251
    Nope, en klog mand sagde en gang at det var bedre at få sin vilje end at få æren - han påstod at der var nok af dem der helst ville ha' æren... 'smiler'

    SvarSlet
  27. Man kan jo være kreativ i det skjulte..
    :-)
    Jeg er også mest til vilje - ære er dræbende

    SvarSlet
  28. #.arnold.o - 29122011.2307
    Det siges jo også "at den der lever i skjul, lever godt" - det ved man så ikke... 'hæhæ'

    SvarSlet
  29. #Andrik
    Næhh.. Det er lige det.. :-)

    Synes ellers det begynder at ligne noget på dette blogsted.
    Der er mange husvilde TV2'ere på efterhånden og kommentarerne flyder da fint afsted. Du og Vores MalerVen ser jo ud som om i allerede har har "boet" her i 30 år ..

    Det eneste jeg mangler er "Karrusellen"

    SvarSlet
  30. #.arnold.o - 30122011.0108
    For 30 år siden, da var 'andrikken' jo stadig en forvokset ælling... 'hahaha'

    Synes teknikken her er med masser af muligheder
    - og slet ikke så svære at sætte sig ind i... ;-)

    SvarSlet
  31. #Andrik

    Den bedste and bevarer altid en ælling i sig ...
    (Citat fra Anders And i 1963 )
    Faldt mig lige ind - Det er et godt valgsprog når man er en barnlig sjæl..!
    :-)

    Fejrer du årskiftet i UK?

    SvarSlet
  32. #.arnold.o - 30122011.2238
    Nemlig, grav mig ned den dag jeg ikke har en bid af en drengerøv i mig - selvom det nogen gange er en 'gammelklog' en af slagsen... 'hahaha'

    Det var egentlig planen, var hjemme hos de gamle i DK kom i fredags den 23 (det er 3-4 år siden jeg har holdt jul i Danmark) og havde egentlig regnet med at havde fået ø'kuller efter et par dage - men blev så og fejrede den gamle "general"s 76 års fødselsdag i går - og så ja så bli'r jeg til søndag eller mandag og æder min mutters kransekage også... 'haha'

    Så stille og meget roligt...

    Er jo på den vis så heldigvis stillet så'n at jeg helt selv bestemmer hvor jeg vil udføre de opgaver jeg påta'r mig - det er jo via internettet anyway - der er heller ikke som så'n noget der binder mig til L'pool ud over at jeg smaddergodt ka' li' byen... ;-)

    Hvad med dig, skal du ud og lave nytårsløjer..?

    'smiler smørret'

    SvarSlet
  33. #Andrik
    Nemlig..sådan der hr. And
    :-)
    Jeg tager også en meget rolig aften. Vi bliver nok ikke mere end to- tre stykker.
    Der ryger nok et par glas ned, men har faktisk fået rigelig af julen og ser lidt frem til et nyt ubrugt år.
    Ja, jeg er også selv meget tilkoblet det kære net og har også stor frihed.
    Jeg bestemmer dog ikke HEEELT selv - hvilket min chef givetvis ikke er enig i
    :-))

    SvarSlet
  34. #.arnold.o
    Næh chefer er ikke altid nemme,
    det ved jeg nemlig af erfaring
    - jeg har selv været det i mange år før... 'hahaha'

    Det der store vilde nytårs'tamtam orgie, der skal det klart være lysten der driver værket og den lyst har jeg ikke helt i år... ;-)

    Så en god ren whisky uden is kan gøre det... ;-)

    SvarSlet
  35. #Andrik

    Jeg skal nu ikke klage over min boss. Det største problem med ham er at han næsten er for flink. Så må man jo korrigere ham lidt :-))

    Ja, en rigtig god whisky. Single Malt forstås. Køber en gang imellem en irsk sag med træprop Gardhue tror jeg den hedder. Mums..

    SvarSlet
  36. #.arnold.o - 31122011.0035
    Den kender jeg godt, den er ikke så ringe som det hedder i Jylland - i min ungdom (dog efter at jeg var begyndt at barbere mig) var jeg på vandretur i Skotland en sommer og boede enten privat eller bed'nd breakfast - det var en oplevelse og de var meget gæstfrie og slet ikke så nærige som man si'r om dem - der var flere aftener at jeg havde en lille blæser på når jeg kravlede i seng... 'smiler'

    Ja der er mange måder at være chef på og mange måder som chef at få det rigtige ud af de rigtige mennesker... ;-)

    SvarSlet
  37. Et rigtigt godt nytår, Arnold :-)

    SvarSlet
  38. I Lige måde Symfoni
    Beklager forsinkelsen.
    :-)

    SvarSlet
  39. håber at nytåret ikke har været for hårdt ved Arnolden ? ;-)

    SvarSlet
  40. God Påske... ;-)

    'smiler andriksk'

    SvarSlet
  41. Hej I to ..
    :-))

    Ja, det ser ikke så godt ud på min blog..
    Man må jo se at komme igang.

    SvarSlet
  42. lidt anderledes end på tv2 her, og egentligt noget som passer mig meget godt, tror jeg ;-)

    SvarSlet
  43. Ja, jeg tror også på det .. Lidt på sigt.
    Det har været hektisk de sidste par måneder men flader lidt ud nu.
    :-)
    Der er mange flere muligheder og meget større eksponering her

    SvarSlet
  44. eksponering ?, iblandt føles her som det store tomme rum, outhere ;-)), du må igang med yoga, stresspelle ;-)

    SvarSlet
  45. Nej, jeg tror der er rigtig mange der læser og kigger på disse blogs.
    Men tilsvarende er konkurrencen stor. Der er mange fine blogs og mange flotte ord, sider og billeder. Tror bare man skal fortsætte.
    Du har jo din egen fine stil og dit flotte arbejde. Tro mig, du bliver set. Og det er vel det det handler om ik?

    Occupy the empty space :-)

    Næ, har bare haft travlt. Ved at trappe ned igen. Man får jo ikke et guldur når man går på pension.
    Hehe

    SvarSlet
  46. du har måske ret,for jeg har da en del læsere som jeg ikke ved hvor de kommer fra ;-).

    Jo, min blog er både PR, og også et sted hvor jeg kan læsse mine tanker af, hvis jeg har behov for det.

    PS. Jeg har engang malet et billede, som hedder Guldklockan og som jeg forærede til KPML i Gøteborg, da de havde en kunstauktion, et glimrende billede, som jeg ikke har fotos af ;-)

    SvarSlet
  47. Hehe .. Et Dali agtigt ur der slasker ned over en bordkant ?

    Det gode ved at skifte fra TV2 til BlogSpot er at man dog kender nogen, så man lige kan komme i gang uden de store overvejelser.

    Jeg skal dog lige finde skrivelysten igen.

    SvarSlet
  48. #.arnold.o - 11012012.2214
    Ja så længe det bare er uret der hænger og slasker såååh - hvis det ikke var så skulle den gode maler nok få al den opmærksomhed han kunne ønske sig... 'smiler helt uskyldigt'

    SvarSlet
  49. ha ha, I to ;-)

    Det var med en direktør som overrakte en lidt tilsyneladende halvdum arbejder uret i fabrikshallen mens kontorpiger, tre stk. lo mildt til ;-))

    SvarSlet
  50. #.ekc & arnold.o
    Apropos Jeres 'smalltalk så er der vand nok at fiske i her på blogspot og læsere - men kommentarerne sidder knap så løse i starten som på den hedengangne tv2'er - men samtidig så er der jo her udenbys snakkende bloggere også¨- fik en private mail fra det franske fra en der for sjov havde søgt på 'ledrakenoir' altså 'den sorte andrik' - så brokkede han sig over at jeg skrev på dansk for som han skrev så kunne vi se hvor meget besvær prins Henri har med det danske og han bor der og har gjort det i mange år... ;-)

    SvarSlet
  51. Hr. And
    Smalltalk ..?? Hvor vil du hen.. en dybt filosofisk debat. :-))

    Du har ret det er også mit indtryk mht. Blogspot. Der er mange (Englesktalende) der blogger fagligt inden for mit område på blogspot, så jeg opfatter dette blogsite som et sted der også hoster mere kommercielle interesser.
    Ahhh... Prins Henri.
    Le Petit Prince ... med den store mave.
    :-))
    Der var en retoriker forleden der gav ham det skudsmål at han faktisk havde et ganske udemærket dansk, men selvfølgelig havde accent og det sidste er det der gør folk irriterede på ham.

    SvarSlet
  52. #.arnold'o - 12012012.0430
    Ja i mit næste liv vil jeg være kunstmaler og hedde Arnold i stedet for en sort andrik... 'hæhæhæ'

    Det med at snakke fremmede sprog, da er danskerne hysteriske - især over for andre danskere - det er jo piv'ligegyldigt om hvad danskere mener, det drejer sig om dem der skal høre og forstå det - Fogh talte sgu også villy'engelsk da han startede til gengæld er han god til det franske sprog men Villy taler jo glimrende spansk, tysk og hollandsk...

    Jeg har været en del i både det engelske og det franske - begge steder er de vant til 'sjove' dialekter fra udenbys folk - prins Philip gør nar af indernes engelske - dem fra Londaon griner af dem fra L'pool og M'chester og si'r de taler ikke engelsk - både tyskere, englændere og fransk mænd er vant til det og er ikke snobbede over for folk der taler deres sprog med dialekt - men det gør danskerne på deres vegne og egne veje bare spørg prins Henri og Richard Møller Nielsen... 'hahahaha'

    SvarSlet
    Svar
    1. #Andrik
      Haha.. Ja, der er meget snobberi angående sprog. Jeg tro de fleste danskere selv mener de taler fremragende engelsk, og jeg har en fornemmelse af at synspunktet ikke deles af englænderne. Det må du jo vide en del om ?
      Jer tror vi lyder lidt som hollændere i deres ører.
      Det med mennesker og sprog er en sjov størrelse.

      Slet
    2. #.arnold.o - 14012012.1253
      Det er til tider grinagtig morsom at høre os danskere - bekymre sig om andre danskeres sprogkundskaber og kritisere dem (måske for at hævde sig selv) - tænker på den gamle "Tal dansk din tyske hund sagde bonden til franskmanden" - har jo den sidste årrække opholdt mig mest i udlandet (primært Frankrig, Tyskland, England og Norge men også Holland og Tunesien) - alle steder er man glade for at folk udefra taler deres sprog på den måde man nu gør og hjælper gerne - i Danmark brokker man sig over at de ikke taler dansk gør de det så brokker man sig over måden de snakker dansk på - samtidig brokker man sig over hvordan danskerne (minus een selv) taler 'udenbysk' - det er sgu da pisseligegyldigt hvordan danskere opfatter det, det er de engelsktalende der skal forstå det og de er sgu i træning - hvis man har hørt en japaner, russer, finne eller franskmand tale engelsk så forstår man variationerne... ;-)

      Jeg har været i L'pool en periode her før jul og var i London med et par samarbejdspartnere til et møde - på et afslappet plan - The London Folks hyggede sig med at med at jeg var med for som de sagde "de indfødte fra Mersey'side kunne være svære at forstå så det var godt de har taget en tolk med"... 'hahaha'

      Jeg vil mene at du har ret mht at vi minder om nederlænderne både på tysk og engelsk - frissisk sprog'dialekt som er udbredt i det nordlige Holland strækker sig jo også helt op til det vestjyske - så der er en forbindelse.. ;-)

      Slet
    3. #Andrik
      Mon ikke jantelov og mindreværdskomplekser er drivkraft til den tåbelige holdning. DK er og bliver et lille land og man har en fornemmelse af at det betyder at vi f.eks. pinedød må gøre os gældende sprogligt. Synes også jeg ser det i sport. Klarer vi os ikke altid bedst når vi er undertippede?
      :-)
      Jeg har et par engelske kolleger og jeg nyder deres sprog når de folder sig ud.
      Sad og nød John Cleese forleden i en gammelt Monty Python klip. Grundlæggende ikke særlig morsom joke MEN hans fantastiske sprogtalent kombineret med hans timing, vanvid, vid og ubestridelige intellekt gør at jeg kan blive ved at se det.

      Generelt tror jeg det meste af verden er lidt misundelige på de engelsktalende lande. Alle insisterer jo at tale engelsk på den ene eller anden måde.Men på den anden side er man da også ved at få spat af engelskfiseringen af alt talt og skrevet. Key Account manager, HR department og bla og bla..
      Hvad fanden er der blevet af salgskonsulent og personaleafdeling?
      Ved godt der er gode argumenter for at være meget internationale i en globaliseret verden meeen.. Eat lige Bread to.
      Og I am da heller not selv to good - Love to tale Ænglish og Write også
      :-)

      Slet
    4. #.arnold.o - 14012012.1256
      Den med mindreværdskomplekset har jeg hørt flere gange dør - mens jeg boede i Colmar da hyggesnakkede jeg af og til på den lokale cafe med en ældre nederlandsk historiker der havde været dansk gift i sine unge dage og meget glad for mange danske ting - han mente at danskerne slæbte rundt på et kompleks der stammede fra, menyte han, fra tabet af flåden - både handelsflåden og krigsmarinen til englænderne i starten af 1900'tallet og tabet af Norge, Skåne og Schleswig Holstein - det sidste i 1864 - den samme udlægning har jeg læst en amerikansk historiker fremføre i Washington Post senere - hvor han brugte Danmark som eksempel på hvordan det kunne gå - da han skrev om det amerikanske traume over ikke at ha' vundet en krig siden WW2 - det er der vitterlig amerikanere der føler som et traume... ;-)

      Jeg er lidt ked af at blande Aksel sandemose ind idet, for jeg synes efterhånden at Janyeloven får skyld for (for) meget - noget skal den ha' skyld for, men der er snart ikke det den ikke får skyld for - altid uanset hvor elendig et projekt der kuldsejler så er det Janteloven - man hører aldrig noget gribe i egen barm og snakke om elendig styring, projectering eller vurdering... ;-)

      """ De 2 gamle vestjyder sidder på en bænk nydende sommeren i en samtale uden ord, da en stor Mercedes stopper op foran dem - vinduet rulles ned og en mand spørger på tysk om vej til Skagen - de 2 vestjyder ryster på hovedet og trækker på skuldrene - bilisten prøver så på engelsk og derefter fransk - men de 2 ryster igen på hovedet og trækker på skuldrene - bilisten giver op og kører sin vej - "Ja, man burde nok ha' lært noget sprog, mens tid var", siger den ene - "Nå, hvorfor det?", spørger den anden "HAM dér, han kunne 3 sprog og hva´fik han ud af det.?"... ;-)

      Slet
    5. #Andrik
      Haha Ja, tabet af flåden er nok kimen til det hele.
      Synes bare jeg ser et mønster når jeg betragter danskere generelt.

      Amerika og amerikanere er jo et kapitel for sig. For tiden er det jo galimatias i republikanske øjne at skære så meget i forsvaret at man ikke kan føre to krige samtidig. Obama er jo socialist og man ønsker ikke Europæiske tilstande, siger de mens verdens største Nation lever på kinesernes nåde.

      Du har ret i at Aksel er blevet brugt i tide og utide. Mener bare at mindreværdsfølelser og Jantelov hænger sammen. Når man føler sig utilstrækkelig putter man sig i fællesskabet. Det kræver styrke, mod og selvtillid at træde uden for rækkerne .. og være parat til at tage skraldet hvis det ramler sammen. Vi mangler den ånd i politik. Synes vi mangler en Kjærsgaard i midterpartierne. Skrækken for at fejle er blevet belastende.

      Nu kører jeg ikke Mercedes men har oplevet en lidt tilsvarende ting i Frankrig, i en lille fransk landsby hvor jeg spurgte tre venlige ældre franskmænd om vej ... Med samme resultat som du skriver

      Slet
    6. #.arnold.o - 14012012.0158
      Den nævnte Colmar'bosiddende historiker - sagde forresten i samme forbindelse at det var godt at der ikke var lige så mange danskere som franskmand - for det ville havde været ulidelig for resten af Europa med 2 grupper... ;-)

      Jo men det er mindreværdet der bringer Janteloven på banen mere end omvendt vil jeg mene...

      Enig, meget enig. i at danske politikere er nosseløse - Pia kan du i mine øjne ikke bruge som ekempel da hun lige som de andre jagter meningsmålinger hvor der er stemmer... ;-)

      Slet
    7. #Andrik
      Jeg kan ikke fordrage Kjærsgaard, og ja, hun er populist og har efter min mening en genfejl, men hun har mod og "nosser" og meget mod min vilje må jeg indrømme at hun er idealist.
      Det er bl.a. de tre egenskaber jeg efterlyser.

      Slet
    8. #.arnold.o
      En populist er vel ikke nødvendigvis idealist - det tror jeg da ikke kassedamerne, efterlønnerne, folkepensionisterne osv osv synes (i hvert fald ikke dem det er gået op fir at de bare var stemmer) - den dag der er flere stemmer i indvandrere end i indvandrermodstandere, så vil de sidste jo ikke kunne se Df's røv fra bare skosåler på vej over for at hente stemmer - de er popularisme ikke idealisme... 'smiler'

      Slet
    9. #Hr. And
      Jeg udtrykker mig nok uklart.

      Populisme er absolut ikke idealisme, men idealisten kan godt (i egen selvforståelse) benytte populisme som værktøj for at opnå resultater, fordi hensigten (At redde danmark for "skrækkelige" [muslimer, bulgarer og rumænere] fremmede) helliger midlet (Lefle for skræmte gamle, dyreelskere, småracister og full fledge'ed racister).
      Populisme er noget skidt
      Idealisme er objektivt set godt.

      Enig?

      Slet
    10. #.arnold.o
      Populisme er ren realityshow - hvor Villy og Pia kan sammenlignes med Amalie og Peter - ren cirkus... 'hahaha'

      Jeg er faktisk meget sikker på at vi er enige i bund og grund - men jeg er jo en drillepind så (At redde danmark for "skrækkelige" [muslimer, bulgarer og rumænere] fremmede) helliger midlet (Lefle for skræmte gamle, dyreelskere, småracister og full fledge'ed racister) - det er populisme og ikke idealisme... 'hahaha'

      Idealisme med selvkontrol er okay - 'haha' det er godt nok - men ideologier er sgu som at p**** i bukserne for at holde varmen... ;-)

      Slet
    11. #Andrik
      Hvor Villy er Amalie ... haha !!
      Jamen i hendes selvforståelse redder hun jo landet og hvis hun selv tror på projektet er hun da en sand idealist.
      Jeg tror hun selv tror på det.
      Populisten Kjærsgaard var gået ud af politik ved sidste valg hvor Vestager (Dødsfjende Numero Uno) vandt valget.
      Hvis hun ikke var idealist ville hun da have en bestyrelsespost i Ældresagen ol.

      Hun skal stadig redde Danmark, jo.
      'Krummer tæer og smiler vantro ud i tom luft'
      :-)))

      Slet
    12. #Andrik
      Nå, skidt pyt Hr. And - Som du siger er vi sgu' nok ret enige, alt i alt.
      :-))
      'Smiler venligt og så jysk som en ærke-københavner nu kan.. '

      Slet
    13. #.arnold.o - 14012012.0304
      Efter beskrivelsen af Amalie (har ikke selv hørt hende) så er det vel ikke umuligt...

      Det med at Pia K's populisme skulle være idealisme - det er vist et grænsespørgsmål - og så skal der vel bomme op... 'hahaha'

      Idealismen et at opnå magt - hvad den skal bruges til er ligegyldigt - det har vi set de sidste 10 med det der er lagt ryg til fra Df's side for at i magtens centrum... ;-)

      Det er det Villy har misundt hende... 'hahaha'

      Slet
  53. godaften de herrer ;-)

    Jeg befinder mig ret godt tilpas herinde, og det tager vel bare lidt tid inden man får bygget en ny læserskare op, håber jeg ;-)

    Uha, and, det er hårdt at være kunstner, men også dejligt ;-), men du virker nu til at have fundet din rette kreative hylde også ;-)

    SvarSlet
  54. #.ekc - 12012012.1028 (blogejer, dit ur passer ikke)
    Ja business'mæssigt da har jeg fundet min rette hylde - kan på en måde ærgre mig over at jeg ikke gjorde det før end for 6 år siden - men på den anden side så er der oplevelser, negative som positive, jeg ville ha' gået glip af og manlet i dag... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. #Andrik
      Nej, kan se mit ur kikser. Hmm.. er indstillet både hist og pist ??
      Ja, det lyder som om du har fundet en god måde at overleve på.
      Det har jeg vel egentlig også.
      Tror bare jeg er et sted i livet hvor der sker nogle opbrud på det personlige plan og det smitter af på erhvervsdelen også
      Jeg har været selvstændig og det ser jeg tilbage på med lidt blandede følelser, men har underligt nok lidt mod på det igen.

      Slet
    2. #.arnold.o - 14012012.0113
      Ja uret blafrer rundt over det hele herinde på trods af at det er indstillet korrekt - nåede at drille nogen inden jeg opdagede at mit eget ur også var et "solur"... 'hahaha'

      Jamen jeg har alle dage været en pragmatiker og en 'overlever'
      - det har også været nødvendig en gang i mellem... 'smiler'

      Business'mæssigt da er jeg også der det har været planen hele tiden at jeg ville være, når jeg havde den alder jeg har nu - den egenrådige frihed - på sin vis kunne jeg godt ha' tænkt at ha' haft taget springet noget før - men på den anden side så var det vist ikke rigtigt før for 6-7 år siden... ;-)

      Men så er der andre ting der roder... 'smågriner'

      Slet
  55. hr. drage

    der findes altid ting og valg man kunne have gjort anderledes, men set i bakspejlet så har man også lært sig noget her, man måske ellers aldrig var kommet i nærheden af ;-). På den lange bane er jeg godt tilfreds med mine afgørelser som har gjort mig til det menneske jeg er idag ;-)

    SvarSlet
  56. #.ekc - 13012012.1233
    Er det mig du kalder drage... 'hahaha'

    Troede det var koner og svigermødre der gik under den betegnelse... 'hahaha'

    Det sidste min far sagde til mig da jeg flyttede hjemmefra som 16 årig var at jeg skulle huske at jeg kunne lære noget alle steder om ikke andet så hvordan det ikke skulle være - og det gjorde jeg - så man lærer af både det gode og det mindre gode... 'smiler'

    SvarSlet
  57. #ekc
    Ja der er ved grød ting i mit liv også der skulle have været gjort anderledes.. men som en klog mand engang sagde "En kloge mand er ham der har lavet alle fejltagelserne"

    SvarSlet
  58. Hej Arnold
    Jeg er samme person som lånte en vens blog på TV2 og skrev et par indlæg om 'Venstregate' under pseudonymet VHS. Et forsinket godt nytår til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej VHS eller PLT
      I lige måde :-)
      Desværre har jeg ikke haft tid til at fylde noget på min blog så det har været en stille blog-periode for mit vedkommende.
      Jeg har talt med den gode maler og andrikken og andre fra den gamle blog og de er i fuld gang med indlæg.
      Hyggeligt hvis du også er på dette kæmpe blogsted :-)

      Håber dog snart selv at komme i gang.

      Slet
  59. Nu er det fandme på tide med et nyt indlæg, Arnold.

    SvarSlet